ВГО «Успішна Україна» оголошує
конкурс фотографій

Новини

RSS 2.0 RSS 2.0

Проекти ВГО "Успішна Україна"

Успішна робота Гарячої лінії Ради імпортерів при КМУ

У громадських радах при різних органах виконавчої влади створюються і активно працюють телефонні Гарячі лінії. Сьогодні лише вони забезпечують оперативний зворотній зв’язок, знімаючи напруження, спричинене, не в останню чергу, численними законодавчими змінами.


За даними Гарячої лінії Ради імпортерів (РІ) при КМУ, близько 70 % звернень становлять скарги і повідомлення про порушення чинного законодавства, про хабарництво і вчинення, або підготовку до вчинення протиправних дій. Для більшості з тих, хто звертається на Гарячу лінію, вона — остання надія виправити несправедливість, отримати пояснення щодо правомірності власних і владних дій.


Кількість дзвінків на Гарячу лінію зростає відповідно до зростання обізнаності громадян про її дієвість. Якщо на початку роботи РІ кількість дзвінків протягом дня становила 6-8, то тепер вона сягає 30. Всі звернення опрацьовуються в день їх надходження, лише в окремих складних випадках термін вирішення проблеми становить кілька діб.


Черговий Гарячої лінії РІ навів кілька прикладів типових звернень. Приміром, через Україну транзитом йде вантаж фарби з Росії до Молдови. На кордоні митники вимагають фінансову гарантію, власник вантажу наполягає на тому, що вона непотрібна і звертається на Гарячу лінію. Роз’яснення чергового ДМСУ в телефонному режимі відповідній посадовій особі на пункті пропуску дозволили розв’язати проблему протягом години. Враховуючи «історію» роботи імпортера – це вже не перший вантаж – вантаж пропустили.


Другу добу стоїть в порту вантаж риби: інспектор не має права оформити його без ветеринарного контролю, а керівник вет. служби у пункті пропуску, без якого питання вирішити неможливо, на роботі відсутній. Після дзвінка чергового Гарячої лінії до керівника регіональної служби вет. контролю проблему вирішено за годину.


Так, “телефонне право” аж ніяк не взірець для розв’язання проблем у демократичній державі. Проте сьогодні гарячі лінії — чи не єдиний спосіб ефективного громадського контролю. А що він має бути, тим більше в такій сфері, як митниця, — сумнівів не викликає.


Щодня чергові громадських рад пропускають через себе десятки звернень. Дуже цінними є ті, в яких люди пропонують першочергові зміни до законодавства. Ми маємо йти до того, щоб на заваді правопорушенням стояв чіткий і зрозумілий Закон. На другому Форумі з бізнесом (25.05.2005) Президент України пообіцяв відмінити тисячу непотрібних бізнесу законів за 10 днів. Громадяни відгукнулись, за день через гарячу лінію подано кілька подібних пропозицій: із проханням спростити сертифікацію автотехніки, із проханням зменшити кількість отриманих дозволів при митному оформленні торгівельного обладнання тощо. Ці та інші звернення вивчатимуться в РІ, після чого вона винесе свої рекомендації щодо доцільності / недоцільності існування подібних норм.


На Гарячу лінію звертаються ті, хто вважає, що з них неправомірно стягнуто мито. Наприклад, фірма ввезла терміном на 3 місяці обладнання з метою технічного випробування. Митниця змусила заплатити ПДВ і мито. Підприємець не погоджується – Україна ж приєдналась до Стамбульської конвенції! Митниця взяла добу на з’ясування цього питання. Одразу після цього — один з небагатьох анонімних дзвінків з детальним описом схеми заниження митної вартості автомобілів через їх штучно спричинений “незадовільний стан”. І це звернення не залишиться поза увагою представників Держмитслужби, Держприкордонслужби, СБУ та Ради імпортерів, які щодня чергують на Гарячій лінії.


 


Її телефон — + 38 (044) 256 71 81.


 


Запрошуємо до співробітництва!


 


Прес-служба РІ при КМУ


Тел. +38 (044) 256 79 05

УКР   РУС   ENG
пошук




e-mail:

© 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим.