ВГО «Успішна Україна» оголошує
|
Новини
24 січня 2008 ДПА готується реформувати податкову системуПобудова держави європейського рівня неможлива без створення ефективної та прозорої податкової системи. На цьому сьогодні зосереджені зусилля у Державній податковій адміністрації України. Протягом останніх років в Україні докладено чимало зусиль для модернізації податкової служби та вдосконалення існуючої системи оподаткування. Однак, на сьогодні ще не вирішеними залишаються декілька проблем, які виникають при адмініструванні податків. Зокрема, наявність прогалин у законодавстві, що дозволяють несумлінним платникам податків ухилятися від оподаткування. Для вирішення цих питань у Державній податковій адміністрації України цього року планують застосовувати системний підхід. Так, при реформуванні податкової системи дуже важливо дотримуватися послідовної політики щодо вдосконалення податкового законодавства та забезпечити стабільність правового поля, яка дозволить суб’єктам господарювання планувати свою діяльність на перспективу. Тому на сьогодні актуальним є затвердження стратегії реформування податкової системи України, яка обов’язково має ґрунтуватися на оцінці проблем та недоліків існуючої системи та визначати шляхи їх розв’язання. З огляду на те, що на державну податкову службу покладено функції здійснення контролю за додержанням податкового, валютного законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати податків, ДПА України особливу увагу звертає на вдосконалення норм діючого законодавства, безпосередньо пов’язаних з адмініструванням податків. Законом України від 28 грудня 2007 року № 107-VI „Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” внесено ряд змін до податкового законодавства, спрямованих на стабілізацію фінансово-господарського стану підприємств, розширення бази оподаткування. У зв’язку з цим ДПА України пропонує внести зміни до діючого законодавства, що стосуються оподаткування прибутку підприємств, доходів фізичних осіб, податку на додану вартість. Слід зазначити, що для усунення суб’єктивізму під час адміністрування податку на додану вартість та декриміналізації процесів його відшкодування розроблено проект Закону України “Про внесення змін до Закону України „Про податок на додану вартість”, в якому передбачено подання органам податкової служби копії записів у реєстрах податкових накладних в електронному вигляді. Забезпечення автоматизації процесів адміністрування ПДВ сприятиме уникненню людського втручання при відборі платників податків для перевірок, зменшенню кількості цих перевірок, поліпшенню обслуговування платників та вчасному відшкодуванню податку на додану вартість. Кількість платників податків, які вже сьогодні надсилають податкову звітність в електронному вигляді, становить 247 тис., або 29 відсотків від зареєстрованих юридичних осіб, з них одночасно надсилають реєстри податкових накладних в електронному вигляді 136,3 тис. платників податків, або 42,5 відсотка від зареєстрованих платників ПДВ. Готуються зміни і до діючого законодавства, які спрямовані на посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, виготовленням та продажем фальсифікованої продукції, небезпечної для життя та здоров’я громадян. У процесі вдосконалення адміністрування податків ДПА України пропонуються зміни до норм чинного законодавства, що регулюють питання державної реєстрації юридичних та фізичних осіб – підприємців. Ці зміни сприятимуть визначенню повного та достовірного переліку зареєстрованих на території України юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, спрощенню порядку започаткування власної діяльності фізичними особами та її припинення. ДПА України бачить нагальну потребу у прийнятті Закону України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва”, що обумовлюється необхідністю створення як належного нормативно - правового поля для забезпечення подальшого розвитку підприємницької діяльності в Україні, так і законодавчого підґрунтя для унеможливлення зловживання спрощеною системою оподаткування. Актуальним на сьогодні є питання запровадження податку на нерухоме майно, оскільки вказаний податок є своєрідним вимірювальним механізмом реального, а не формально задекларованого багатства громадянина. Введення в дію податку на нерухоме майно (нерухомість) фізичних осіб створить додаткове джерело надходжень до місцевих бюджетів. Водночас зрозуміло, що без проведення повної державної реєстрації нерухомості, здійснення її оцінки запровадження податку на нерухоме майно не буде ефективним. ДПА України вже розпочала роботу з відпрацювання концепції закону про податок на майно. Комплексне ж вирішення питання реформування податкової системи, створення цілісного, узгодженого, стабільного податкового законодавства України можливе лише шляхом прийняття Податкового кодексу України. У разі його запровадження держава отримає не тільки досконале податкове законодавство та нормативні акти щодо адміністрування податків з чітким визначенням прав та обов’язків як платників податків, так і органів державної податкової служби, удосконалені процеси адміністрування податків, а й якісну систему обслуговування платників податків. Це, в свою чергу, сприятиме підвищенню рівня добровільного виконання вимог податкового законодавства платниками податків та забезпеченню повної та своєчасної сплати податків, зборів та обов’язкових платежів. http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/printable_article?art_id=106868485 Коментарі |
|
|
e-mail: © 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим. |
||