ВГО «Успішна Україна» оголошує
конкурс фотографій

Новини

RSS 2.0 RSS 2.0

Наші партнери



Новини
5 червня 2006

Резолюція Учасників Податкового клубу

     3 червня відбулося чергове засідання Податкового клубу за темою: “ Парламентська більшість, коаліційна угода, захист суспільних інтересів.    


Ми, підприємці, члени Податкового клубу звертаємося до учасників переговорів по створенню парламентської коаліції – представників політичних сил блоку “Наша Україна”, Блоку Юлії Тимошенко, Соціалістичної партії з наступною позицією.
Українські підприємці були однією з рушійних сил “помаранчевої революції”. Вони вимагали економічної свободи та ліберальних реформ. Однією з важливих економічних вимог підприємництва були зміни в податковій системі.


Політична міць колишнього режиму влади опиралася на корупційну та репресивну систему оподаткування. Така система була основою для тіньової економіки та причиною гальмування економічного розвитку України. 


Після зміни влади були розпочаті податкові реформи, вдалося зробити деякі кроки для зниження рівня тінізації економіки. Однак лібералізація податкового законодавства так і не відбулася. Як результат – падіння темпів економічного зростання та збільшення фіскального тиску на бізнес.


Сьогодні країна стоїть перед жорсткою дилемою: або буде проведена податкова реформа, або економіка знову відійде в тінь. Перші рецидиви повернення до старої системи адміністрування податків вже існують – податкові інспекції масово просять сплатити податки авансом, як це було за часів старої влади. 


Існуюча податкова система не відповідає стратегічному курсу держави на досягнення європейських стандартів урядування. Вона залишається неефективною, корупційною та надмірно централізованою. 


Члени податкового клубу вважають, що пріоритетними завданнями Уряду є - реформа податкової системи та побудова ефективної системи взаємодії держави та бізнесу. 


З цією метою учасники коаліції повинні взяти на себе зобов'язання вирішити наступні завдання:


      1.       приведення інституційної моделі податкової служби до європейських стандартів, зокрема підпорядкувати митну та податкову служби міністру фінансів;


2.       децентралізація податків в рамках реформи місцевого самоврядування;


3.       реалізація податкової реформи, зокрема завершення розробки та прийняття Податкового кодексу;


4.       створення нової системи моніторингу та контролю за діяльністю органів влади, зокрема впровадженню бюджетування, орієнтованого на результат;


5.       завершення пенсійної реформи. 


Податкова реформа повинна ґрунтуватися на європейських підходах щодо взаємовідносин між фіскальними органами та підприємцями, зокрема на принципах верховенства права, законності, відкритості, пропорційності, ефективності, підконтрольності і відповідальності.


Члени податкового клубу вважають, що для політичного та організаційного забезпечення проведення такої реформи Учасники коаліції повинні взяти на себе наступні зобов'язання: 


1.       закріпити ключові положення податкової реформи у Програмі діяльності Кабінету Міністрів України;


2.       розробити та внести на розгляд Верховної Ради законопроект щодо надання міністру фінансів права координувати діяльність податкової та митної служби, зокрема призначати та звільняти їх керівників, заступників керівників;


3.       розробити та схвалити Стратегію модернізації та підвищення ефективності управління державними фінансами;


4.       підготувати проект бюджету на 2007 рік на основі бюджетної резолюції, націленої на виконання програми діяльності нового Кабінету Міністрів;


5.       розробити та схвалити Стратегію реформування податкової системи та план заходів щодо її реалізації


Майбутня податкова реформа повинна будуватися на наступних принципах: 


1.       переходу до обчислення прибутку підприємств, що підлягає оподаткуванню, на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку, декларативного вибору норм амортизації, врахування збитків минулого року; для збиткових підприємств - використання примусового, обмеженого у часі залікового податку;


2.       переходу до сальдового методу розрахунку сплати чи повернення ПДВ та до саморозрахунку зобов’язань; запровадження методу нарахувань, використання для обчислення даних рахунків-фактур, а також обліку доданої вартості з моменту відвантаження продукції; перехід до європейської моделі встановлення пільгової ставки у 6% - для окремих, соціально важливих товарів, вивід сільського господарства із системи ПДВ, застосування 0-вої ставки та європейської норми звільнення від оподаткування; резервування сум ПДВ на казначейському рахунку для оперативного відшкодування податкового кредиту; скасування обов’язкових перевірок як умови відшкодування;


3.       надання українській податковій системі ознак сприяння інвестиційним процесам за допомогою: прискореної амортизації капіталу, ліберального оподаткування корпоративних прибутків і відновлення оподаткування дивідендів; скасування оподаткування ПДВ інвестиційних операцій та доходів від продажів корпоративних та інших майнових прав; введення законодавчо врегульованих інвестиційних преференцій, знижок, кредитів у випадках технологічних інновацій, захисту довкілля, малого бізнесу, тощо; адаптації учасників податково-бюджетних відносин до нових ставок і умов: 4) поступове щорічне зниження основних загальнодержавних податків, починаючи з 2007 року: а) єдиного соціального внеску – на 3 пункти, у 2010 р. – на 6 пунктів; податку на прибуток підприємств – у 2007 р. на 4-5 пунктів, з 2008 р. – щорічно на 2-3 пункти; ПДВ – на 1-2 пункти; податку на прибуток громадян – приблизно на 1 пункт (шляхом поглиблення знижок відносно базової ставки); б) будуть щорічно підвищуватися: ставки обов’язкових внесків громадян на індивідуальні пенсійні рахунки на 3,0-3,5 пункти від 0-го рівня у цьому році; податку з дивідендів – в середньому на 2 пункти, починаючи з 6% у 2007 р.;


4.       відновлення застосування диференціації ставок окремих податків для посилення їх регулюючої дії: податку з енергетичних джерел – для заохочення альтернативних джерел і зменшення енергоспоживання; податку з доходів громадян – для зменшення навантаження на найбідніших і низько прибуткових; внеску на накопичувальні пенсійні рахунки – навпаки, для зменшення відносної частки зобов’язань у середньо- і високозабезпечених платників;


        


 5.      скасування штучних, сумнівних і невиправданих зборів і платежів, а також таких, що збираються поза податковим законодавством: доходів від продажу корпоративних чи інших майнових прав, вилучення до бюджету 50% чистого прибутку державних підприємств, відомчих надбавок до цін і тарифів на електроенергію і газ, легкових транспортних засобів, зборів з продажів автомобілів, обігу іноземної валюти, послуг мобільного зв’язку, купівлі квартир, зборів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, кола місцевих податків та інших;


6.       легітимізацію і подальше вдосконалення спрощених систем оподаткування, зокрема, малого підприємництва (забезпечення бар’єрів схемам уникнення оподаткування; збирання ПДВ, якщо річний оборот перевищує граничну величину; окреслення видів бізнесу, де система не застосовується та інші), сільського господарювання (розповсюдження єдиного фіксованого податку на усі форми господарств, введення нових умов нарахування ПДВ на товари для селян, незастосування податку на нерухомість тощо);


7.       скасування оподаткування прибутків соціальних, культурних, освітніх, природозахисних, громадських підприємств і організацій, якщо вони не розподіляються між власниками і використовуються на розвиток підприємств;


8.       застосування різноманітних сучасних інструментів управління податковою системою, відомих у європейських країнах: системи акцизних складів, територій безмитної торгівлі, спрощеного порядку обліку і звітності малого підприємництва, спрощеного митного оформлення ввозу товарів, єдина територіальна служба збору різних податків, внесків і платежів, електронна форма контролю за декларуванням податків тощо;


9.   децентралізація податкового механізму, зокрема, децентралізація збору податків, закріплення частини податкових зборів за місцевими бюджетами, скасування перерозподілів за коефіцієнтами вирівняння та інших трансфертів між державним бюджетом та бюджетами сільських районів, міст, селищ;


10.   реорганізацію податково-митної служби у напрямках: публічної діяльності, підконтрольності громадськості, позбавлення слідчих і каральних функцій (виведення правоохоронних і оперативно-розшукових підрозділів зі складу служби) і введення державного зовнішнього контролю за її роботою, позбавлення служби прав надавати відстрочки платежів, перерозподіляти податкові надходження, інтеграції податкових служби різних державних органів і фондів та інших. 


Члени Податкового клубу вважають, що майбутня коаліція в питаннях економічної реформи має керуватися двома основними пріоритетами: створення бюджетної системи, орієнтованої на економічне зростання; та створення податкової та митної служби, орієнтованих на споживача. Для цього необхідно реалізувати наступні першочергові кроки: 


1.       Починаючи з 2007 року перейти на середньострокове, три роки, бюджетне планування на основі бюджетної стратегії Уряду та стратегічних планів головних розпорядників бюджетних коштів;


2.       Розпочати впровадження бюджетування, орієнтованого на результат;


3.       Провести децентралізацію публічних фінансів;


4.       Переглянути функції Рахункової палати, зокрема створити передумови для реалізації її конституційної функції з контролю над доходами державного бюджету;


5.       Реформувати процедуру затвердження кошторисів (фінансових планів) державних казенних підприємств та підприємств комунальної власності, зокрема ввести правило щодо затвердження фінансових планів до початку нового бюджетного року;


6.       Проведення інвентаризації фінансових зобов’язань держави з наступним скороченням зобов‘язань до рівня, що держава може фактично фінансувати.


7.       Розділити контрольні та адміністративні функції в податкові та митний службі;


8.       Реформувати систему позасудового оскарження дій службовців податкової та митної служби;


9.       Впровадити податок на майно, як фінансову основу місцевого самоврядування;


10.   Реформувати податок на прибуток підприємств, запровадивши податок на дивіденди та звільнивши від податку грошові кошти, що направляються на інвестиційні цілі;


11.   Закріпити на законодавчому рівні спрощену систему оподаткування для малого бізнесу;


12.   Реформувати адміністративну систему соціального страхування через створення єдиної системи збору та обліку внесків і запровадження єдиного соціального внеску.


Ми впевнені, що ця резолюція знайде адекватну реакцію у лідерів блоків та партій, що створюють парламентську більшість -- Романа Безсмертного, Юлії Тимошенко та Олександра Мороза.


Ми, громадяни, які підтримали демократичні сили на виборах-2006, вимагаємо від політичних блоків та партій, що утворюють правлячу демократичну коаліцію, врахувати інтереси і позицію своїх виборців - представників малого та середнього бізнесу - в коаліційній угоді. 


Ми сподіваємося, що всі ці вимоги будуть сприйняті учасниками коаліції та будуть реалізовані в політиці коаліційного уряду у наступні роки.


З повагою,
Представники Податкового клубу
Підприємці


 




Коментарі

Захист від спаму *
 
УКР   РУС   ENG
пошук




e-mail:

© 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим.