ВГО «Успішна Україна» оголошує
|
Новини
23 березня 2006 Відбувся круглий стіл “Прихована агітація у ЗМІ: критерії доведення.”Відкрили круглий стіл Віталій Шевченко, голова Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення, та Тарас Шевченко, голова Незалежної експертної ради з питань діяльності мас медіа під час виборів. У своїх вступних промовах вони зійшлися на тому, що, незважаючи на більший діапазон професійної самореалізації, у ході цьогорічної передвиборчої кампанії, порівняно із попередніми, у багатьох залишилася хвороба минулого. І як уникнути цього законодавчим шляхом, а також як визначитися з чіткими критеріями оцінки того, що саме є агітаційний матеріал, і було предметом обговорення. Завданням це виявилося нелегким. Юрій Сторожук, перший заступник голови Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення, структурував найбільш розповсюджені в телевізійному та радіо ефірі “схованки” агітаційних матеріалів. За його словами, як на загально національних так і у регіональних ЗМІ тенденції розміщення “прихованої” агітації однакові, тільки на регіональному рівні це відбувається більш зухвало. Але досить спірним є питання про те як відрізнити інформаційний привід , наприклад у новинах, від дійсно агітаційного матеріалу. Ольга Большакова, голова правління Східноєвропейського інституту проблем медіа, радила перед тим, як робити висновки, дізнатися про історію виникнення матеріалу: може, йдеться саме про непрофесійний підхід до виконання роботи окремим журналістом. На що Наталя Субота, старший партнер адвокатської контори “Кононов і Созановський”, зауважила: ”Агітація не може бути прихованою настільки щоб виборець не зрозумів, що вона спрямована саме на нього”. В Україні треба створити нормальну практику застосування цього закону, відзначила Валерія Лутківськоа, партнер юридичної фірми “Лаврінович і партнери”. Ідеальний закон розробити неможливо. Але на меті стоїть доведення до виборця достовірної інформації, та створення умов для самостійного аналізу. Виборці мають робити свій вибір свідомо, а практика застосовування закону має бути такою, щоб він не шкодив виборцеві. Підтримала цей виступ і Катерина М’ясникова, виконавчий директор незалежної асоціації мовників. За словами Катерини, вже почалась практика виховання журналістів законом, та, на жаль, вона поки що обминула політичні сили. А головним болем нашої судово-виконавчої системи та роботи мас-медіа є законодавство, що змінюється за три місяці до виборів. Тож поки зміни до законодавства будуть вводитися напередодні виборів, доти наші судді не встигатимуть у повній мірі опанувати усі нововведення. Громадські організації не встигатимуть провести повноцінне навчання суддів та журналістів. А телевізійні канали закриватимуться напередодні виборів через елементарне незнання закону як з боку журналістів, так і з боку представників судово-виконавчої системи. Коментарі |
|
|
e-mail: © 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим. |
||