ВГО «Успішна Україна» оголошує
конкурс фотографій

Новини

RSS 2.0 RSS 2.0

Наші партнери



Новини
25 серпня 2007

У Міністерстві фінансів відбувся круглий стіл з обговорення розділу ІІІ "Податок на прибуток підприємств" проекту Податкового кодексу України


21 серпня у Міністерстві фінансів України відбувся черговий круглий стіл з обговорення розділу ІІІ “Податок на прибуток підприємств” проекту Податкового кодексу.


Хоча в основу розділу ІІІ „Податок на прибуток підприємств” покладено Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств", цей податок зазнав суттєвого реформування.


Податковий облік наближається до бухгалтерського


1. Визначення та класифікація доходів і витрат здійснюватимуться за принципом „нарахування та відповідності доходів та витрат”, прийнятим у бухгалтерському обліку, тобто, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів з урахуванням певних обмежень.


2. При розрахунку об’єкта оподаткування доходи від реалізації товарів (послуг) звітного періоду зменшуватимуться на витрати, пов’язані із реалізацією таких товарів (послуг), які за своїм складом є аналогічними до собівартості реалізованої продукції, прийнятої у чинних положеннях бухобліку, а також на інші витрати звітного податкового періоду: адміністративні, витрати на збут, загальновиробничі.


3. Витрати, як і сьогодні, будуть нараховуватись з певними обмеженнями для витрат подвійного призначення, при цьому, самі обмеження переглянуто у бік суттєвого скорочення. На суму постійних і тимчасових різниць, кількість яких буде знижено до мінімуму, буде відрізнятися розмір прибутку, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, від податкового, що знайде відображення у декларації. Таким чином, буде забезпечено прозорість формування податкового зобов’язання на даних бухгалтерського обліку.


4. При обчисленні податку амортизаційні відрахування, як і в бухгалтерському обліку, входитимуть до складу витрат, а розмір амортизації розраховуватиметься як за прямолінійним методом до первісної вартості, так і методом прискореного зменшення залишкової вартості, Самостійний вибір методу надасть можливість вдвічі скорочувати мінімально допустимі строки корисного використання основних засобів, передбачені проектом, і водночас збереже для бізнесу нині існуючий вартісний рівень податкової амортизаційної знижки.


Крім того, поняття „поліпшення” та „ремонт" розмежовано із збереженням тих же відмінностей, які притаманні їм у бухгалтерському обліку.


Інвестиційна складова у розділі ІІІ „Податок на прибуток підприємств”


- знижено ставку податку до 20% у разі інвестування частини прибутку. Знижена ставка буде застосовуватися до частини оподатковуваного прибутку, інвестованого у звітному періоді на придбання нового устаткування, машин та обладнання, вантажного транспорту, а також прав на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, сорти рослин, породи тварин, ноу-хау, які безпосередньо використовуватимуться у господарській діяльності не менше трьох років;


- запроваджено спеціальні інвестиційні пільги, зокрема у вигляді інвестиційно–інноваційного податкового кредиту, а також у вигляді пільг на інвестування будівництва об’єктів інфраструктури суспільного користування, що передається у державну та комунальну власність;


- передбачено пільги з метою стимулювання розвитку технологій енергозбереження;


- удосконалено порядок обчислення податку від операцій з об’єктами інтелектуальної власності. Зокрема, змінено правила визначення амортизації нематеріальних активів з урахуванням правил бухгалтерського обліку.


Щодо оподаткування фінансового сектору


- запропоновано перехід на загальну систему оподаткування страхових організацій з врахуванням особливостей провадження страхової діяльності, зокрема щодо врахування резервів;


- для банків змінюються правила формування страхових резервів, які будуть наближені до міжнародних принципів їх обчислення;


- врегульовано питання оподаткування операцій з фінансового лізингу. Платіж за користування майном згідно із договорами фінансового лізингу (без урахування частини лізингового платежу, що надається у рахунок компенсації частини вартості об’єкта фінансового лізингу) розглядатиметься як проценти, аналогічні процентам банківської установи.


Для покращення адміністрування податку на прибуток запропоновано


- зміни до правил регулювання сумнівної та безнадійної заборгованості, які направлені на зниження бюджетних ризиків та збереження права платників на коригування податкових зобов’язань у зв’язку із несвоєчасними розрахунками покупців;


- запроваджуються нові правила на визначення звичайної ціни згідно із міжнародними принципами трансфертного ціноутворення та додаткові офшорні застереження, направлені на упередження втрат бюджету;


- при нарахуванні податку у разі наявності у платника філій без статусу юридичної особи щодо кожного відокремленого підрозділу юридична особа повинна буде забезпечувати ведення окремого обліку доходів, витрат і прибутку та визначення постійних та тимчасових податкових різниць. Загальний оподатковуваний прибуток юридичної особи враховуватиме прибутки усіх відокремлених підрозділів та не зменшуватиметься на суму збитків окремих підрозділів.


Прийняття цього розділу Податкового кодексу дозволить


- створити єдину з бухгалтерським обліком інформаційну базу для складання декларації з податку на прибуток з мінімальними затратами для бізнесу;


- зробити прозорими та ефективними процедури податкового аудиту, зменшити витрати на перевірки достовірності складання податкової декларації;


- покращити інвестиційну привабливість України для іноземних та національних інвесторів;


- розширити базу оподаткування без посилення податкового тиску.


www.minfin.gov.ua





Коментарі

Захист від спаму *
 
УКР   РУС   ENG
пошук




e-mail:

© 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим.