ВГО «Успішна Україна» оголошує
конкурс фотографій

Новини

RSS 2.0 RSS 2.0

Наші партнери



Новини
5 лютого 2007

Проведення внутрішніх реформ — основний інструмент європейської інтеграції.

Головним інструментом євроінтеграції є внутрішні перетворення. Їхній зміст визначають три вектори: політичний (розвиток демократичних інститутів для забезпечення верховенства права, свободи ЗМІ, дотримання прав людини тощо), економічний (створення конкурентоспроможної ринкової економіки) і правовий (адаптація українського законодавства до законодавства ЄС).



Тривалий підготовчий період перетворив весь комплекс відносин Україна – ЄС на стрижень стратегії економічного та соціального розвитку нашої держави. Саме меті європейської інтеграції України нині підпорядковані інституційні перетворення, вся політика внутрішніх реформ.



Серед пріоритетів у політичній сфері головна роль належить розвитку демократичних інститутів для забезпечення верховенства права, прав людини, свободи слова. Нагальною є необхідність об’єднання зусиль неурядових громадських організацій і органів державної влади для спільної реалізації завдань і цілей європейської інтеграції. Цей процес має стати не лише важливим стимулом здійснення системних реформ, а й чинником підвищення політичної та соціальної активності громадян.



Особливо важливою сферою взаємних інтересів для України та Європейського Союзу є співробітництво у питаннях безпеки, регіональної та міжнародної, насамперед пов’язаних із боротьбою з міжнародним тероризмом, нерозповсюдженням зброї масового ураження, попередженням і розв’язанням конфліктів та врегулюванням кризових ситуацій. Сьогодні є об’єктивні підстави й можливості для активізації взаємовигідних відносин між Україною та ЄС у цих сферах на рівні практичних ініціатив, зокрема у врегулюванні Придністровського конфлікту.



Оборонна та безпекова політика Української держави має стати невід’ємною складовою загальної системи безпеки європейського континенту, що передбачає активну участь України у європейських безпекових структурах. Важливим є також концептуальне узгодження майбутньої української стратегії національної безпеки з Європейською стратегією безпеки.



Головним завданням в економічній сфері має стати створення конкурентоспроможної ринкової економіки, покращення інвестиційного клімату, забезпечення макроекономічної стабілізації та сталого зростання.



На поточний момент існує низка проблем економічного характеру, які є актуальними і для України, і для країн Євросоюзу. Їхнє розв’язання потребує тісного співробітництва. Передусім йдеться про енергетичну сферу. Надійне енергозабезпечення і диверсифікація поставок енергоносіїв є одним із найнагальніших завдань національної безпеки України. Водночас життєво важливе значення для Європи і для Української держави має підтримання наявних та створення нових транспортних коридорів, зокрема у контексті реалізації проекту Євро-Азіатського нафтотранспортного коридору. Окремої уваги потребує питання ядерної безпеки, у тому числі проблеми Чорнобильської АЕС та відповідної допомоги з боку ЄС.



Нагальним залишається завдання наближення політики України у сфері зайнятості та соціальної політики до стандартів та практики ЄС. Підвищення якості   життя стане найкращим аргументом правильності європейського вибору, забезпечить широку громадську підтримку курсу реформ.



Важливим євроінтеграційним завданням є адаптація українського законодавства до норм і стандартів ЄС та ефективне впровадження їх у практику. В Україні загалом сформовано нормативно-правову базу та інституційний механізм адаптації. Тому на часі завершення цього процесу та наступна імплементація законодавчих актів.



Вирішення усіх цих завдань залежить не тільки від волі політичних лідерів, а й, не меншою мірою, від розуміння цілей євроінтеграційного курсу українським суспільством. Тому важливою передумовою успішної реалізації цього курсу є досягнення національної консолідації у  зазначеному питанні. Ідеї європейської інтеграції потребують осмислення і чітких, зрозумілих роз’яснень. Необхідно налагодити ефективну систему взаємозв’язків між громадськістю, владою і ЗМІ, створити нові канали зв’язку з представниками європейської спільноти - політиками, журналістами, студентами, науковцями, підприємцями.



Одночасно здійснюється робота з підготовки до укладення угоди про реадмісію, спрямованої на удосконалення механізму взаємодії між Україною та ЄС з питань міграції і залучення додаткових коштів на підтримку проектів у міграційній сфері.



Запровадження Україною у 2005 р. в односторонньому порядку безвізового режиму поїздок для громадян держав-членів ЄС, Швейцарії, США, Японії, Канади та Ліхтенштейну майже удвічі збільшило приплив іноземних туристів, що сприяло зростанню доходів Державного бюджету України. Крім цього, у відповідь на ініціативу України низкою країн Центральної Європи та Балтії було скасовано стягнення консульського збору за оформлення віз для українців. Активізації потребують розпочаті з ЄС переговори щодо спрощення візового режиму для українських громадян.



Ключову роль у комунікації з Європою відіграє людський чинник. Необхідно активно розвивати “громадську дипломатію”, використовуючи зв’язки із співвітчизниками у різних країнах для залучення зарубіжного досвіду в Україну і позитивного позиціонування нашої країни у світі, лобіювання процесів її активного входження до світової спільноти.

За матеріалами http://ru.proua.com/inform/13.html#r621


Коментарі

Захист від спаму *
 
УКР   РУС   ENG
пошук




e-mail:

© 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим.