Законопроектом №3008 „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (щодо діяльності органів державної податкової служби в Україні) в частности предусмотрена реорганизация подразделений налоговой милиции ГНА и передачи их функций и штатной численности в МВД, также четко определяется размер налогового залога, любые внеплановые выездные проверки разрешается осуществлять исключительно по решению суда.
Так же исключительно по решению суда позволяется изымать оригиналы первичных документов, приостанавливать операции на счетах в банках, опечатывать кассы, кассовые помещения, склады и архивы налогоплательщиков.
По убеждению авторов проекта, кроме усиления противодействия экономическим преступлениям, его принятие позволит снять напряжение, которое сложилось в отношениях между налогоплательщиками и органами, осуществляющими контроль за соблюдением налогового законодательства.
«Сосредоточение в единой правоохранительной структуре подразделений по борьбе с экономической преступностью и налоговой милиции позволит определить единую государственную стратегию и тактику борьбы с преступлениями в сфере экономики в целом, в том числе в сфере налогообложения», - убежден Бычков.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (щодо діяльності органів державної податкової служби в Україні)
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта Необхідність проекту Закону обумовлена об’єктивною потребою створення належного нормативно-правового забезпечення подальшого розвитку підприємницької діяльності в Україні. Кроком на шляху до цього є удосконалення відносин між суб’єктом підприємницької діяльності та контролюючими органами з урахуванням певних недоліків, виявлених у практиці. Статтею 42 Конституції України гарантується право кожного на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Таким чином держава бере на себе зобов’язання щодо захисту цього права, а також створення належних умов для його реалізації. Водночас для кардинального посилення протидії економічним злочинам, притягнення до кримінальної відповідальності службових осіб, причетних до їх вчинення, та знешкодження тіньових схем розкрадання і нецільового використання коштів державного та місцевих бюджетів, необхідно поєднати зусилля оперативних підрозділів МВС та податкової міліції, створивши у структурі органів внутрішніх справ єдиний орган боротьби зі злочинністю у сфері економіки. Такий досвід має ряд країн світу. Зокрема, у Російській Федерації у структурі МВС об'єднання податкової поліції та підрозділів по боротьбі з економічною злочинністю проведено шляхом утворення у 2003 році Федеральної служби з розкриття економічних і податкових злочинів, яка у 2005 році реорганізована в Департамент економічної безпеки кримінальної міліції МВС Російської Федерації. Зосередження в єдиній правоохоронній структурі підрозділів боротьби з економічною злочинністю і податкової міліції дозволить визначити єдину державну стратегію і тактику боротьби зі злочинами у сфері економіки в цілому, у тому числі у сфері оподаткування.
2. Цілі і завдання прийняття акта Даний проект має на меті ліквідувати штучні перешкоди для реалізації права кожного на підприємницьку діяльність. За предметом правового регулювання проект Закону належить до пріоритетної сфери адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, що регулює відносини пов’язані із органами, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері економіки, що визначено Законом України від 18.03.04 № 1629-IV “Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу” та статтею 51 Угоди про партнерство і співробітництво між Європейськими Співтовариствами і Україною. Проект Закону розроблено також з метою впорядкування діяльності податкових органів та правоохоронних органів. Реалізація Закону значно полегшить правове становище діяльності суб’єктів господарювання.
3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта Проект Закону складається з 13 розділів, якими передбачається: реорганізація підрозділів податкової міліції Державної податкової адміністрації України та передачі їх функцій та штатної чисельності до Міністерства внутрішніх справ України; врегулювання статусу податкових роз’яснень, створення рівних умов використання податкових роз’яснень усіма платниками податку; встановлення відповідальності працівників органів державної податкової служби у разі невиконання вимог, встановлених законами з питань оподаткування, а також суми, що підлягає відшкодуванню у повному обсязі, у разі порушення працівниками податкових органів прав платника податків; визначення активів платника податків, на які поширюється право податкової застави; внесення змін до порядку та процедури проведення податковими органами виїзних перевірок платників податків. Зокрема законопроектом у цій частині передбачається: здійснення позапланових виїзних перевірок виключно за рішенням суду; вилучення оригіналів первинних документів, зупинення операцій на рахунках в установах банків здійснюється податковими органи виключно за рішенням суду; заборона податковим органам до ухвалення відповідного рішення судом опечатувати каси, касові приміщення, склади та архіви платників податків.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання Питання, що стосуються даного законопроекту регулюються Конституцією України, Законами України „Про державну податкову службу в Україні”, „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, „Про міліцію”, „Про оперативно-розшукову діяльність”, “Про боротьбу з корупцією”, “Про прокуратуру”, “Про страхування”, “Про поховання та похоронну справу”, “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, „Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб”, Кримінально-процесуальним кодексом України, Декретом Кабінету Міністрів України „Про державне мито”.
5. Фінансово-економічне обґрунтування Даний Закон не передбачає додаткового фінансування з державного бюджету. Реалізація Закону має здійснюватись у межах видатків, передбачених у державному бюджеті на утримання Державної податкової адміністрації України та Міністерства внутрішніх справ України із розглядом можливості залучення коштів отриманих за Угодою про позику (Проект "Модернізація державної податкової служби України - 1") між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку, ратифікованою Верховною Радою України Законом України від 20.11.03 №1317-ІV. Прийняття Закону дасть змогу оптимізувати видатки на утримання вищезазначених державних органів виконавчої влади.
6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта Проект Закону дозволить зосередити в одній правоохоронній структурі підрозділи, які забезпечують економічну безпеку держави, та визначити єдину державну стратегію і тактику боротьби з економічною злочинністю в цілому, у тому числі у сфері оподаткування. Його прийняття також дозволить зняти напругу, що склалася у відносинах між платниками податків та органами, які здійснюють контроль за дотриманням податкового законодавства суб’єктами господарювання.
Народний депутат України Бичков С.А. (№337) Народний депутат України Стретович В.М. (№326)
Текст законопроекту: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=29278
|