ВГО «Успішна Україна» оголошує
конкурс фотографій

Новини

RSS 2.0 RSS 2.0

Наші партнери



Новини
15 квітня 2005

14 квітня за ініціативою Всеукраїнських громадських організацій “УСПІШНА УКРАЇНА” та “НОВА ФОРМАЦІЯ” відбувся круглий стіл на тему “Податкова реформа — шляхи та механізми впровадження”

ПРЕС-РЕЛІЗ


 


Розпочато громадське обговорення податкової реформи в Україні


Круглий стіл з проблем оподаткування зібрав представників Державної податкової адміністрації, Міністерства економіки, Міністерства фінансів, депутатів Верховної Ради України, депутатів Київської міської ради, вітчизняних та зарубіжних експертів, керівників підприємницьких структур


 


 


За ініціативою Всеукраїнських громадських організацій “УСПІШНА УКРАЇНА” та “НОВА ФОРМАЦІЯ” 14 квітня відбувся круглий стіл на тему “Податкова реформа — шляхи та механізми впровадження”. В дискусії взяли активну участь Голова ДПА України Кірєєв О. І., Народний депутат України Ляпіна К. М., директор Департаменту податкової та митної політики Міністерства фінансів Фудашкін Д. О, Президент Української асоціації сертифікованих бухгалтерів і аудиторів Линник В. В., заступник Голови Правління ВГО “Нова формація” Співаковський В. М, Голова правління ВГО “Успішна Україна” Бойко Ю. В., американський політик, екс-конгресмен США Джон Конлен, український політолог Михайленко М. В., Генеральний директор асоціації «Укрконсалтінг» Маргуліс В. Г. До обговорення долучились представники ДПА України, Міністерства фінансів, депутати Київської міської ради, члени Держкомітету з питань регуляторної політики та підприємництва, керівники підприємницьких структур.


Голова ДПА України Кірєєв О. І. наголосив на тому, що питання податкової реформи, налагодження партнерських взаємин між владою та бізнесом, створення простих і прозорих умов для оподаткування сьогодні особливо актуальні. Важливо, щоби створення нового Податкового Кодексу (ПК) України і прийняття податкових законів відбувалося за умов широкого обговорення, щоби думки підприємців було почуто, а їхні знання і практичний досвід знайшли відображення у нормах ПК.


За словами депутата ВРУ Ляпіної К. М., у Бюджеті України 2005 року закладені доволі високі соціальні витрати, які влада буде здійснювати завдяки посиленню податкового тиску на бізнес. Головною проблемою податкової системи України є те, що кожен місяць виникає нова ініціатива, яка змінює і без того заплутане податкове законодавство. Тільки комплексне реформування податкової системи врятує ситуацію. Ксенія Ляпіна підкреслила, що основні економічні показники останніх місяців вже свідчать, що посилення податкового тиску веде до замороження економічних процесів, збільшення сектору тіньової економіки та зростання інфляції. Тому необхідно терміново встановити конструктивний діалог та повернути довіру бізнесу.


На цьому наголосив і заступник голови ВГО “Нова формація” В. М. Співаковський, який зазначив, що час шукати і знаходити точки порозуміння та взаємодії, з яких і влада, і бізнес окремо на чомусь втратять, але разом обов’язково виграють. Одним із завдань цього форуму є спрямування позитивного “месседжу” до малого та середнього бізнесу країни про те, що відбуваються позитивні процеси узгодження дій влади та підприємців.


Ю. В. Бойко, Голова правління ВГО “Успішна Україна” наголосив, що український бізнес в цілому підтримує діяльність нової влади, але вимагає враховувати інтереси підприємницьких структур. Є надія, що нова влада, яка проголошує про свою відкритість, дійсно реалізує обіцяння Президента “про необхідність дружньо ставитись до бізнесу», влада і бізнес справді стануть партнерами. Ю. Бойко навів конкретний приклад порушення прав іноземних інвесторів в результаті прийняття Закону про зміни до бюджету – 2005 і закликав органи влади винайти механізми нівелювання негативного впливу прийнятих норм Закону на рушія розвитку держави – бізнес.


Відомий американський політик, екс-конгресмен Джон Конлен у своєму виступі навів позитивні приклади країн, які стояли перед проблемою впорядкування податкового законодавства й успішно вирішили її. Він закликав створити в Україні податкові і інвестиційні умови кращі, ніж у сусідніх державах, запропонував конкретний механізм “гільйотини”, який допоміг Швеції, Мексиці та багатьом іншим державам визначити справді необхідні закони і норми і відсікти такі, що заважають нормальному розвитку бізнесу та його взаєминам із владою.


В процесі обговорення було названо кілька причин недосконалості національної податкової системи та складнощів, які виникають на шляху її вдосконалення, причому ставки податків посідають серед них не перше місце. Причини у відсутності системного підходу до законодавчих змін в цілому, у невизначеності бази для оподаткування та механізмів, які формують цю базу, у складності, суперечливості і змінності діючих законодавчих норм, у відсутності презумпції невинності щодо підприємців та в інших факторах, які потребують впорядкування. Учасники круглого столу визнали необхідність спільних скоординованих дій з налагодження і вдосконалення податкової системи країни і погодилися брати активну участь у розробці Податкового кодексу (ПК) та інших нормативних актів. Вони підтвердили свою готовність до співпраці, наголосили на необхідності ретельного врахування вимог та пропозицій, які прозвучали під час дискусії.


Учасники круглого столу дійшли згоди, що Податковий кодекс, який має бути доопрацьований до 1 червня 2005 року, має розроблятися з умов широкого громадського обговорення. У зв’язку з цим запрошуємо всіх підприємців, податківців та представників влади до участі в електронному Форумі з обговорення проекту ПК. Форум працюватиме в режимі он-лайн з 15 травня 2005 року.


Учасники круглого столу, представники громадських організацій і підприємці, також звернулися до громадськості та представників влади з наступним зверненням:


 


З В Е Р Н Е Н Н Я


до органів влади та громадськості


Ми, учасники круглого столу “Податкова реформа — шляхи та механізми впровадження”, висловлюємо підтримку дій української влади, спрямованих на подолання бідності, перехід на європейські стандарти життя, детінізацію економіки.  Ми розуміємо важливість заходів, які б забезпечили виконання бюджету та фінансування соціальних програм, і зробимо все від нас залежне для сприяння найскорішому розквіту країни.

Ми зазначаємо, що систематичне наповнення бюджету та підвищення рівня життя громадян буде залежати від спроможності влади сформувати умови для подальшого послідовного розвитку економіки. Тому глибоке стурбування викликає стан проведення податкової реформи, відсутність цілісної концепції побудови системи оподаткування та можливі наслідки запровадження змін до податкових законів, що передбачені Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України» №2505-ІV від 25 березня 2005 року (надалі «Закон»). Цей Закон вносить суттєві зміни до більшості законодавчих актів з питань оподаткування та робить податкову систему ще більш заплутаною та непрозорою.

Таким чином, попри декларації влади про бажання встановити цивілізовані та партнерські відносини з бізнесом і запровадити нову систему податкових відносин між державою та суб’єктами господарювання, ми отримали  порушення з боку влади основних вимог законів України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, «Про систему оподаткування». Більшість запропонованих змін та нових норм прийняті без достатнього обговорення із представниками бізнесу, фахівцями та громадськими організаціями. Все це призведе до додаткових перепон щодо можливості ведення бізнесу в Україні, виникнення  конфліктів між платниками податків та податковими органами, створення умов для  збільшення корупції.

Ми висловлюємо занепокоєння наведеними вище тенденціями і пропонуємо державним органам влади розглянути наступні вимоги та пропозиції щодо вдосконалення податкової політики та податкового законодавства:


1.       В терміновому порядку скоригувати дію нових податкових норм Закону, що створили конфлікти та напруження в бізнес-середовищі. Одним з можливих рішень є перенесення терміну введення Закону в дію на 1 липня 2005 р. Можливі й інші механізми нівелювання негативного впливу норм Закону на тих суб’єктів господарювання, які не могли передбачити змін законодавства і понесли матеріальні втрати.  Відповідальність за розробку механізму нівелювання негативного впливу норм Закону у термін до 30 квітня 2005 р пропонуємо покласти на Міністерство фінансів України;


2.       Відмінити введення сплати ПДВ на ввезення основних засобів в якості інвестицій іноземними інвесторами, що сприятиме покращенню інвестиційного клімату у країні. Відповідальність пропонуємо покласти на Міністерство фінансів. Термін – негайно;


3.       Ми підтримуємо розділ Плану заходів, спрямованих на виконання програми Уряду «Назустріч людям» (далі – «Плану заходів») щодо податкової політики: п. 222 – «Провести кодифікацію податкових законів, що значно спростить їх викладення, максимально зблизити принципи податкового та бухгалтерського обліків, провести адаптацію фіскального законодавства до принципів та директив Європейського Союзу, скасувати фіскальні платежі, адміністрування яких є невиправдано витратним, визначити доцільність запровадження альтернативного податку на активи з метою запобігання штучній податковій збитковості, забезпечити адаптацію законодавства з обкладення податком на додану вартість до принципів та критеріїв Шостої Директиви Європейського Союзу  (з окремими винятками  щодо послуг соціального характеру), забезпечити уніфікацію правил обкладення податком на прибуток з міжнародними стандартами обліку із скасуванням дискримінаційних норм щодо окремих сфер або видів діяльності)», що має найти відображення у проекті Податкового кодексу України у червні 2005 року. Цей Кодекс має сприяти подоланню вад вітчизняної податкової системи: складність, протирічність і змінність діючих законодавчих норм, відсутність системного підходу до законодавчих змін, невизначеність бази для оподаткування та механізмів, які формують цю базу, відсутність презумпції невинності щодо підприємців та інші фактори, які потребують впорядкування. Просимо Міністерство фінансів забезпечити оприлюднення попереднього проекту Податкового кодексу, що враховував би положення «Плану заходів», не пізніше 15 травня 2005 р;


4.       Підкреслюємо, що у Законі «Про внесення змін до закону України «Про Державний бюджет на 2005 рік» Уряд вже порушив частку своїх зобов’язань «Плану заходів»: п. 220 – «Зменшення ставок податків з одночасним розширенням бази оподаткування. Скасування будь-яких пільг у розрізі окремих платників чи окремих територій»  Тому пропонуємо Міністерству фінансів до 15 травня 2005 р розглянути наступні пропозиції:


-          Зменшити з 1.01. 2006 р ставку ПДВ до 15%;


-          Ввести з 1.01.2006 р єдиний соціальний податок на заробітну плату в розмірі 20-25%;


-          Зменшити з 1.01.2006 р ставку податку на прибуток до 15%.


Прийняття цих пропозицій у поєднанні з впровадженням європейських норм адміністрування податків дозволить оптимізувати податковий тиск на бізнес, створити добрий інвестиційний клімат в Україні;


5.       Ми глибоко стурбовані долею українських підприємців, які можуть виявитись незахищеними у результаті швидких перетворень у законодавстві і занадто активних (агресивних) дій нової влади по відношенню до бізнесу. Останнє десятиріччя підприємці  - рушії економіки і розвитку держави - працювали за законами, встановленими минулою владою і забезпечили відчутне зростання економіки. Перехід до нових «правил гри» має відбуватись поступово, на протязі 1 – 3 років. Під час цього «перехідного періоду» патріотична влада має забезпечити умови для зростання конкурентноздатності українського бізнесу за стандартами цивілізованого ринку і відповідні преференції для вітчизняного бізнесу. Вважаємо за доцільне акцентувати увагу на цьому вищих посадових осіб держави: Президента, Прем’єр – міністра і Голови РНБО;


6.       Пропонуємо переглянути функції та забезпечити реорганізацію органів державної податкової служби. Для унеможливлення корупції потрібно максимально роз’єднати  функції, які мають органи податкової служби (реєстрація, перевірки, роз’яснення, апеляція, стягнення, слідчі дії), та реформувати податкову міліцію. Роз’яснення порядку застосування податкових законів не повинні надаватися органами податкової служби. Контроль виконання планів по надходженню податків має здійснюватись Міністерством фінансів, а не органами податкової служби. Рівень взаємодії Державної податкової адміністрації і Міністерства фінансів з громадськістю має бути суттєво підвищений.


7.       Запрошуємо всіх підприємців і представників влади до участі у електронному Форумі з обговорення проекту Податкового кодексу, що ми  організуємо до 15 травня 2005 р. Вважаємо, що прийняття Податкового кодексу можливе тільки після його відкритого обговорення та повного узгодження.


Ми підтверджуємо готовність до співпраці, наголошуємо на необхідності ретельного врахування вищевказаних вимог та пропозицій і закликаємо Президента України, Верховну Раду України, Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади невідкладно провести реальну податкову реформу та створити цивілізовані умови для ведення бізнесу в Україні.


 


 



Коментарі

Захист від спаму *
 
УКР   РУС   ENG
пошук




e-mail:

© 2004-2007 ВГО "Успішна Україна". Усі права на матеріали, що знаходяться на сайті, охороняються у відповідності з законодавством України. У разі будь-якого використання матеріалів сайта, гіперпосилання на www.uspishnaukraina.com.ua є обов'язковим.